Punkt odbioru zamówień: +48 794 161 487 (pon-pt 9:00 - 16:00)
Infolinia: +48 731 393 623 (pon-pt 8:00-18:00)

FAQ

Dlaczego muszę płacić abonament?

System E-TOLL działa w oparciu o dane GPS, które muszą być na bieżąco wysyłane do systemu E-TOLL. Zgodnie z wytycznymi, urządzenie musi pobierać punkt GPS co 5 sekund oraz wysyłać go do E-TOLL jako zbiorczą paczkę co minutę. Do transmisji danych wykorzystywana jest sieć telefoniczna, w każdym urządzeniu znajduje się karta SIM, za którą my, jako operator, musimy opłacić abonament. Dane z urządzeń przesyłane są na nasze serwery, za które musimy ponieść koszty. Na serwerach dane przetwarzane są na format wymagany przez system E-TOLL, po czym są one transmitowane zarówno do systemu E-TOLL jak i do systemu SENT-GEO. Również nasi pracownicy stale czuwają nad działaniem naszych serwerów oraz systemu, tak aby proces poboru opłat odbywał się prawidłowo. Koszty te generują opłatę abonamentową.

Czy po zakupie urządzenia muszę coś jeszcze robić?

Sprzedawane przez nas urządzenia są zarejestrowane w systemie E-TOLL. Po zakupie musisz jednak przypisać urządzenie do pojazdu na swoim koncie IKK w systemie E-TOLL, aby dane z urządzenia były prawidłowo powiązane z pojazdem. Po zakupie otrzymujesz od nas dane logowania do systemu EasyToll. Znajdują się tam instrukcje wideo krok po kroku co należy zrobić po zakupie urządzenia.

Czy posiadacie dopuszczenie Ministerstwa Finansów do świadczenia usługi E-TOLL?

Tak, jesteśmy jedną z firm, która posiada dopuszczenie Ministerstwa Finansów do świadczenia usług E-TOLL dla urządzeń ZSL, OBU i OBD. 

Można to potwierdzić na oficjalnej stronie E-TOLL: https://etoll.gov.pl/ciezarowe/system-e-toll/urzadzenia/zsl/ oraz https://etoll.gov.pl/ciezarowe/system-e-toll/urzadzenia/obu/ gdzie znajdziecie nas jako „NotBug Sp. z o.o.” jest to nazwa rejestrowa naszej firmy.

Czy NotBug Sp. z o.o. i EasyToll to to samo?

Tak, NotBug Sp. z o.o. jest nazwą rejestrową naszej firmy, w której świadczymy również usługi programistyczne.

EasyToll jest marką naszego produktu, pod którą sprzedajemy rozliczanie pojazdów za pomocą E-TOLL oraz monitoring GPS.

Czy urządzenie jest dzierżawione czy staje się moją własnością?

Urządzenie nie jest dzierżawione jest sprzedawane na własność. Po opłaceniu urządzenie zostaje Twoim mieniem. Nie prowadzimy dzierżawy/leasingu/wypożyczenia urządzeń.

Które drogi są płatne w systemie E-TOLL?

Listę, aktualnie płatnych odcinków z wykorzystaniem E-TOLL znajdziesz na stronie: https://etoll.gov.pl/ciezarowe/system-e-toll/lista-odcinkow-platnych/ oraz w naszej aplikacji.

Czy system E-TOLL dotyczy również samochodów osobowych i dostawczych?

Z chwilą wyłączenia systemu ViaTOLL, dnia 1 października 2021, został wyłączony również system ViaAuto, czyli system do opłat drogowych na odcinkach płatnych dla samochodów osobowych, m.in. Autostrada A4 Wrocław-Gliwice. Aktualnie aby skorzystać z poboru elektronicznego na odcinkach płatnych, należy skorzystać z systemu E-TOLL.

Warto również pamiętać, że od 1 grudnia zostanie wyłączona możliwość płatności za przejazd bezpośrednio na bramkach autostradowych. Nie będzie już można pobrać biletu i zapłacić na końcu przejazdu. Dostępne będą następujące formy płatności:

  • Płatność elektroniczna z wykorzystaniem systemu E-TOLL
  • Płatność manualna, polegająca na deklaracji trasy przejazdu i opłaceniu przejazdu z góry. Opcja ta dostępna będzie w wybranych punktach obsługi. Opłaty należy dokonać przed rozpoczęciem przejazdu.